wilmagerrit-naar-yogibear.reismee.nl

Grand Teton

Uitgeslapen. Om 9 uur pas op en ontbeten. We blijven nog een dag op deze camping alleen op een ander plekje wat dichter bij de rivier. Eind van de ochtend verkast. Nu hoor je het water maar je ziet het niet. Het ligt ongeveer 100 meter verderop. Een brede strook met laag struikgewas. Met overal uitwerpselen van herten, elken en een enkele moose of koe. We plaatsen vanavond de camera in ieder geval weer. Ons vandaag beperkt tot een wandeling langs de rivier. Wilma vond het feit dat het pad eigenlijk helemaal geen pad was maar niets en ging verder met haar e-reader. Ik heb een paar uur langs de rivier vertoefd. Moest mij hier en daar tussen de struiken doorwarmen om verder te komen. Kwam eerst al twee slangen tegen. Ze rammelden niet dus dat scheelt dan al weer. Weinig beestjes zo midden op de dag op het water een zaagbek man in de verte en op een gegeven moment spurtte er vijf eendenkuikens weg. Geen moedereend erbij gezien. Een kolonie met oeverzwaluwen was wel het drukste moment. Het water in de rivier staat hoog. Heel wat bomen staan in het water. De bevers houden de kanten langs de rivier een beetje lag. Heel veel opgevreten bomen gezien en een stukje Deltawerken van de bevers. er bloeien hier veel lupinen, beetje bollenvelden idee. Tot slot nog een tiental vlinders, Koninginnepages, die van de klei langs de rivier zaten te snoepen. De rest van de middag wat gelummeld en de barbecue weer opgestookt. Na het eten de houtskoolresten in de firepit en er nog wat brandbaar materiaal bijgezocht. Alles wat dead and down is mag je hier opstoken. Ik vond een dode afgezaagde struik die wel in de firepit paste. Dat ding brandde als de hel en de vlammen gingen meer dan 1,5 meter de lucht in. In Nederland voldoende reden om de brandweer te bellen. Hier gingen in de omgeving de duimen omhoog en riep men ' bedankt voor de warmte' (in het Amerikaans). Nog een stukje wat oversized hout gevonden dat de pit ingestookt moet worden. Met beleid gaat dat wel lukken. Voor de bezorgden voor bosbranden. Het regent hier wat vaker en de waarschuwingen staan op ' low'. Met zo'n vuurtje hou je in ieder geval warme knieën. Aan de achterzijde hebben de muggen toch nog succes gehad voelde ik later. Ik was waarschijnlijk afgeleid door de vier nachtzwaluwen die boven ons rondvlogen. Aan het eind van de avond het vuur natuurlijk netjes doven. Water is hier wel een dingetje. De rivier is door het struikgewas moeilijk bereikbaar in het donker. Bij het toiletgebouw is een kraantje aan de zijkant van zo'n drinkfonteintje. Sta ik daar in de schemering met mijn emmer onder de kraan. Draai de kraan open begint dat drinkfonteintje vol in mijn nek te spuiten. Wel lekker fris maar eigenlijk vier uur te laat. Kwam alleen water uit de fontein en niet uit de kraan. Dus met de emmer wat staan trutten om deze vol te krijgen. Met twee emmers water was het vuurtje weer uit.