wilmagerrit-naar-yogibear.reismee.nl

Dinosaur NM

Het is vandaag een dagje kilometers of zo u wilt mijlen vreten geworden. Rond 9 uur gaan rijden. Kwamen het ene tankstation man het andere tegen maar de tank zat nog halfvol dus bedacht in Loa een redelijk grote plaats te tanken. Gingen we voor Loa al rechtsaf, nog niets aan de hand want het benzine zuipen van deze Ford wordt gecompenseerd met een benzinetank met een inhoud van 212 liter. Ik had meer dan een kwart nog aan boord dus bij een verbruik van 1 op 4 moet je dan toch meer dan 200 km ver kunnen komen. En de volgende plaats lag op minder dan 100 km afstand dus niets aan de hand. Nou ja dat denk je dan. Wilma denkt na een Nevada dingetje waarbij alleen een lampje ging branden dat wanneer de tank halfvol is dit betekent dat hij nagenoeg leeg is. In Ferron bij een dumpstation langs de weg de vuilwatertanks geleegd en de watertank gevuld. Na wat gepreek verderop in Ferron gestopt bij een benzinepomp. Briefje op de pomp, waren gestopt. Naar de volgende plaats Castle Dale. Daar het eerste tankstation opgezocht, geloofde mijn creditcard gelijk en leverde voor honderd dollar benzine. Hiermee zat hij weer bijna vol. Op de plek naast mij stond een Amerikaan te tanken die van de Interstate 70 af was gekomen omdat hij een tekort aan benzine had. Ook hij had in Ferron voor de gesloten pomp gestaan. Hij had net op tijd een pomp gevonden want hij kon nog maar 10 mijl rijden. Hij was een soort gelukkig dat hij nu zijn dollars weg zag tikken. Binnen 3 kilometer kwamen we nog twee pompen tegen, benzine genoeg hier. Bedacht in Price een bakkie te doen bij de Mc Donalds, maar die hadden ze niet wat ze wel hadden was veel wind en heel veel stof. Dat hadden ze tot het einde van de route vandaag. Je waaide buiten uit je shirtje. Vandaag twee bergjes van zo'n 3000 meter over geklommen en afgedaald. Met de wind was het soms wel even oppassen je werd zomaar een metertje opzij gekwakt als je te hard reed. En te hard is dan 85-90 km/u. Over de 191 verder Noordwaarts richting Dinosaur. Langs de weg staan nagenoeg de hele route Ja-knikkers olie uit de grond te pompen. Verder zijn de wegen deel van open farms, de koeien lopen gewoon op de weg. Moest nog even stoppen voor een koe die net een kalf aan het zogen was. In Roosevelt zowaar een Mac Donalds, daar een bakkie gedaan en de laatste twee dagen op het weblog geplaatst. Wilma had wat aanspraak van een Amerikaan die steeds vriendelijker werd. Zijn vader was in de oorlog in Nederland geweest. En had hem verteld dat de mensen daar allemaal zo vriendelijk waren. Nu waren de Hollandse meisjes in die dagen inderdaad wat uitgelaten wanneer ik de geschiedenis hierover lees. Maar deze man leek nog een staartje van de bevrijdingsroes mee te willen pikken. Na wat amicaal gepraat werd met een sidehugg afscheid genomen. De koffie was nog heet, dat viel mij alles mee. Na de laatste etappe in Jensen bij het Utah visitorcentrum terecht gekomen voor informatie over het Dinosaur NM. Het was daar vrij rustig, of te wel een vriendelijke mevrouw en wij met zijn tweeën. We werden overstelpt met informatie over Dinosaur, parken in Wyoming, Yellowstone en Grand Teton. Je kon geen woord zeggen of er kwamen twee foldertjes dan wel boekjes bij. Het laadvermogen van de RV in natuurlijk ook niet onbeperkt dus op een gegeven moment aangegeven dat wij VOLDOENDE informatie hadden. Toen vroeg ze of wij misschien nog koffie, thee of eventueel chocolademelk wilden. Het was inmiddels 17:00 uur, wij wilden liever aan de borrel maar moesten eerst nog naar de camping in Dinosaur. Dus dit aanbod vriendelijk afgeslagen mede omdat ik voor een week leeswerk mee had gekregen wat er deze avond ook nog doorheen moest. Bij Dinosaur eerst de:"We 've been there" foto gemaakt, camera wel op de grond gezet want het waaide flink. In het park op de Green River campground beland. Camper geparkeerd en na 275 mijl gereden te hebben vandaag aan de welverdiende borrel. Na het eten en de koffie nog bij de Green River gekeken. Zag daar nog twee herten ' mule deers' de rivier overzwemmen. een grote zaagbek was aan het vissen en twee blauwe reigers vlogen er wat rond.