wilmagerrit-naar-yogibear.reismee.nl

Oak Creek

De cameraval had om half zes vanmorgen 10 seconden opnamen van de bodem en een puntje camper gemaakt. Geen beest op te zien. (vermoedelijk een Road Runner miep miep...) Onder de sterrenhemel met werkelijk duizenden sterren koelde het wel wat af vannacht. Na het ontbijt weer gaan rijden liepen nog een paar koeien op de weg. Deze waren gemerkt met ' H' flink groot op de zij zodat je het goed kan zien. Deze koeien hebben een beetje lullig aanhangsel onder hun kelen hangen, dat zie je bij Nederlandse koeien niet. Nadat de koeien met kalf de weg over waren konden wij weer door. De weg op links af naar Escalante, echte wildernis die grotendeels uit rotsbodem lijkt te bestaan. Kwamen nog vlak langs Bryce maar daar zijn we 9 jaar geleden al geweest. We moeten verder noordwaarts en om op de 16e in Yellowstone te zijn moeten we dagelijks wel zo'n 150 km rijden. Onderweg bij verschillende uitzichtpunten gestopt. Is allemaal heel mooi en verschrikkelijk weids. Bij Cannonville het visitorcentrum bezocht. Ik had gepland om op de Calf Creek Camping te overnachten en daar een trail naar een waterval te lopen. Deze camping heeft 13 plaatsen maar we waren vroeg dus hadden een goede kans dat er nog een plekje vrij was. Moesten nog wel een uurtje rijden. Na dat uurtje bleek deze camping vol te staan met tenten en Campers maar ook verder vol geparkeerd met dagjesmensen die waarschijnlijk de trail naar de waterval daar aan te lopen waren. Wij pasten er niet meer bij en zijn doorgereden. Paar kilometer verderop een koffiestop gehouden en ook daar een paar foto's van het uitzicht gemaakt. Vlak na onze stop was er nog een motorrijder de bocht uitgevlogen. De politie en ambulance waren er gelukkig bij. Zag er niet best uit. In het begin van de middag zijn we in Dixie Forest op de Oak Creek camping beland. Leuk plekje tussen de aspens en achter ons kabbelt de Oak Creek. Nog geen meter breed, snelstromend tussen de rotsen door en amper 10 cm diep maar er zwemmen wel vissen in van zo'n 10 cm in rond. In de middag een stukje van de Sawmill Bench Trail gelopen, was eerst een kilometertje bergafwaarts en vervolgens wat op en neer tot we bij een wei in het dal aankwamen. Daar even gezeten en van het uitzicht genoten en toen weer terug naar boven. Tegen vijven terug waarna het tijd was voor een wijntje/biertje. Geen barbecue vanavond. Cameraval bij een balk over de kreek geplaatst, wie weet hebben we morgen iets op beeld.

Francis

Veel gereden de afgelopen dagen maar klinkt allemaal wel heel leuk die drankjes dat is wel wat ?? geniet er lekker van
Groetjes van ons ??