wilmagerrit-naar-yogibear.reismee.nl

Zion

Vroeg op en geconstateerd dat er niets langs is gekomen. Wandelingetje naar Cedar breaks gemaakt weer ander licht op de hoodoos. Kwam wel twee herten tegen die er zowaar vandoor gingen. Meestal zijn die beestjes kuikenmak in de parken. Dit park is overigens echt een aanrader, lekker rustig en heel mooi. Bij het verlaten van het park nog een: We 've been there, foto gemaakt. Wilde net weer instappen toen er een vos door het weiland liep. Hij was zijn witte wintervacht al kwijt aan het raken. We moesten vandaag circa 150 km rijden naar Zion en wilde onderweg Kolob canyon aandoen waar een mooi uitzichtpunt is. Maar eerst in Cedar city de Walmarkt bezocht voor wat spulletjes en ze hebben daar ook WiFi. Wilma de winkel in en ik lekker bij de ingang op een bankje een beetje rommelen. Zit ik te tikken, en mijn ' take it easy ' petje ligt naast mij op het bankje. Zie ik in mijn ooghoek twee jongens langs lopen waarvan er een helm droeg. Zie ik die helmdrager ineens naar mijn petje grijpen. Op dat moment vreesde ik wel dat mijn opbrenggrepen wat ver zijn weggezakt, maar nog voor ik kon reageren, bleek de tweede man de begeleider van de helmdrager die hem al tegenhield. Hij verontschuldigde zich en hij ging met de helmdrager en zonder pet weer verder. De Interstate weer opgedraaid om bij Kolob canyon een tussenstop te houden. Stond op de borden langs de Interstate al aangegeven dat Kolob canyon ' closed' was. Later bleek tot oktober. Wordt een nieuwe weg naartoe aangelegd. Dit had dus als gevolg dat we wat eerder in Zion waren. Daar hadden we een plekje op de Watchman campground geboekt. We zitten daar als een soort trio op een plekje. Met drie Campers stijf naast elkaar op een rijtje. Wij hebben nog het geluk dat we met de deur aan de goede kant aan de zijkant staan. En het zonnescherm kan ook nog uit. Geen overbodige luxe want we zitten een stuk lager qua hoogte maar een stuk hoger qua temperatuur. Het is hier 39 graden morgen wordt het iets koeler 36 graden. Vannacht zou het tot 17 graden afkoelen, de dekentjes zijn weer opgeborgen. Nadat we bij het visitorcentrum zijn langsgelopen zijn we met de shuttlebus naar de andere kant van het park gegaan. Daarvandaan een wandeling naar de Temple of Sinawava, de Riverside walk, een wandeling van 3,5 km in de bloedhitte. Aan het eind sta je in een kloof waar de zon niet bijkan. Met het water erbij is het lekker koel. Daar een tijdje gezeten. Honderden mensen die door die kloof via het water verder lopen. Een onophoudelijke stoet van mensen. Het heeft hier een hoog Efteling gehalte. Het stikt hier van de grondeekhoorns, die zo brutaal zijn als de neten. Het voeren van die beesten is streng verboden en men beloofd je een boete van $ 100,- wanneer je ze voert. Daar hebben die beestjes wat op gevonden, die zijn gewoon overgegaan op zelfbediening. Komt daar een grondeekhoorn met een zak zoutjes voorbijrennen, met zijn vrienden achter hem aan. De zak sneuvelde al snel waarna het vreetfestijn vrij snel voorbij was. In de hitte weer terug met de shuttle en onder ons luifeltje is de ruststand gegaan. Het is nu inmiddels 21:30 u het krioelt van de krekels, en het is nog steeds best wel warm. Nog zeker 30 graden. Beloofd een lekkere plaknacht te worden. De airco in ieder geval maar aangezet om het een beetje af te laten koelen. Het blijft natuurlijk wel kamperen.

Reacties

Reacties

Gerrit

Tip: pet op hoofd houden. Daar is ie ook voor. Is een zeer geliefd relikwie. Plakse vannacht.

Francis

Hoe leuk is dat zo’n park er is genoeg te zien wel jammer dat je route ineens anders miet ivm werkzaamheden maar dat kan gebeuren
Wij hebben er vannacht weer een kleindochter bij gekregen van Frank en Eveline ze heet Esmee ik weet niet of ik het goed schrijf dat moet ik nog even zien alles is in elk geval goed en gezond
Geniet wet lekker verder met jullie prachtige reis grietjes van ons allebei ☺️

Gebr v Adrichem

Hier is het een enkele keer 30 graden geweest, best kuilgras gewonnen, veel sterkte in de hitte.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!