wilmagerrit-naar-yogibear.reismee.nl

Cedar Breaks NM

Bij het krieken van de dag opgestaan en eerst de camera gecontroleerd. Nul komma nul langsgekomen vannacht. Ochtendwandeling gemaakt de heuvel naast de camping op en over. Een Green-tailed Towhee zat gezellig boven in een boom wat te zingen. Voor de liefhebbers dit is een vogeltje met een groene staart en vleugels, wit gezicht en een bruin petje. De heuvel wordt aan de koeienstront te zien ook nog gebruikt om koeien te laten lopen. Staat alleen weinig gras, wel stuiken, wat oranje bloemen en rode cactussen. En van een paar decennia blikjes her en der. In de Aspen naast ons plekje zat nog een American Robin op zijn nest in de vork van een tak. Hier een plaatje van geschoten. Na een breakfast in Amerika ons boeltje weer gepakt, de tankjes geleegd en weer vers water ingenomen. Op naar Cedar Breaks NM, de weg ernaartoe was een beetje klimmen maar wel heel mooi. Groene weiden afgewisseld met bergen van lava. En veel al dan niet recentelijk afgebrand bos en weer ontluikende bomen. Vooral de dennenbossen waar tussen door de witte Aspen net groen werden waren mooi om te zien. Bij Cedar Breaks NM ons gemeld bij het visitorcentrum waarbij we de nodige informatie over het park kregen. Nog een zaklampje aangeschaft want het is hier 's nachts aardedonker. Cedar Breaks ziet eruit als Bryce in het klein. Zitten wel op ruim 3000 meter hoogte, dat merk je toch wel. In de zon is het warm in de schaduw koud. Op de camping was nog plek genoeg, een schitterende plek dit keer bij gebrek aan water niet langs een kreek maar aan de rand van een meadow. Om 20:00 uur het rangerpraatje bij point suprême overlook bijgewoond. Begon een Amerikaan naast mij de volledige tekst van de eerste hit van de Eagles ' Take iT easy' op te dreunen. Hij was hierbij geïnspireerd door het petje dat ik ophad. Dit met dank aan Gerrit. Had een heel verhaal over de Eagles, dat hij Glen Frey miste en dat Glens zoon nu zijn plaats bij de Eagles had ingenomen. Zo hoor je nog eens wat. Ons verder met de zonsondergang ter plaatse beziggehouden. De zon ging zoals verwacht netjes op tijd onder. Nog wel een Yellow bellied marmot, die ook naar de zonsondergang kwam kijken op de foto gezet. Bij de wandeling terug nog twee herten tegen het lijf gelopen en dat was het dan weer voor vandaag. Het cameravalletje aan een boom gebonden, wie weet wandelt er nog een beer langs. Voor vannacht maar een paar extra dekentjes gepakt want het beloofd berekoud te worden.

Ma Schaareman

Mooie Foto’s Wilma lekker kokkerellen en mooie natuur en lekker je wyntje groetjes van ma

Francis

Beloofd weer een mooie reis te worden

Gerrit

Eagles verbindt altijd en overal. :) (Hadden we ook in Vietnam)