wilmagerrit-naar-yogibear.reismee.nl

White bridge campground

Vanmorgen om 06:30 op en eerst eens gekeken wat er vannacht rond de camper heeft rondgescharreld. Beren verwachten we niet hier maar wel wat andere beesten, herten, coyotes, stinkdieren ,er ligt hier van alles langs de weg dus zou er best wat op beeld mogen staan. Zowaar zijn er twee opnames gemaakt van bewegingen bij onze vuurplaats. Het waren mooie beelden. Een konijn kwam twee keer langs.
Van de camping een stukje naar de gravelweg gelopen, ongeveer 1 kilometertje naar beneden. Het pad is hier wel smal hoopte wanneer we weggaan geen tegenligger tegen te komen want de kanten lopen stijl meer dan een halve meter af. Contractueel gezien is dit ook niet de meest handige plaats om getakeld te moeten worden. Maar het liep allemaal weer goed, geen tegenligger gezien toen we vertrokken. Vandaag een flink eind naar het zuiden gereden de bedoeling was een camping niet ver voor Cedar Breaks NM waar we ook nog kunnen dumpen, een ritje van zo'n 260 km. Door een prachtig landschap zuidwaarts gereden heuvels en bergen in verschillende kleuren bruin, rood en wit wisselden elkaar af. In het dal wordt door flink te sproeien de boel ook nog een beetje groen gehouden. Bij een meertje een koffiestop gehouden. Naast twee witte pelikanen zaten er ook kaneeltalingen, tiental steltlopers (American Avocet) en nog een boel eenden en miljoenen vliegen. (En geen composteerinrichting in de buurt want daar doen ze hier volgens mij niet aan.) Onderweg in Salina de tank voor de eerste keer afgeroomd. Zat nog meer dan halfvol maar tankstress zien we te vermijden en niet geheel onbelangrijk, deze pomp had een uitnodigend prijsje voor zijn benzine. In Salina ook een dollarwinkel aangedaan om een wijnglas aan te schaffen, een wijntje uit een plastic bekertje doet toch een beetje armoedig aan. Dus voor 1 dollar een mooi wijnglas aangeschaft. Hierna nog een goede 100 km gereden, was wel wat verkeer op de weg. Ik had het geluk dat ik altijd voorin de file reed :) Onderweg nog een kraanvogel in een weiland zien staan. (Check)
Bij Richfield de Mac Donald aangedaan voor een ijsje. Daar belde mijn broer mij nog. Het was echter zo'n herrie in die zaak dat ik er weinig van kon maken. Bellen nog wel een keer.
Rond 15:00 uur draaiden we de White bridge campground op. De mooiste plekje de camping was nog vrij, staan half in de schaduw met onze kont tegen de kreek. De camphost, een vriendelijke mevrouw gaf ons 50% korting omdat wij een Nationale parkenpas hadden. De rest van de middag lekker niets gedaan, beetje gekeken hoe een paar miljoen liter water voorbijkwam en een kolibrie boven het water heen en weer snorde. Bij het eten van een appeltje had ik al snel een vriendje de de schillen wel weg wilde werken. Hij of zij chipnuck stopte haar wangzakken vol en pieste tegelijkertijd een beetje op de bank van de picknick tafel. Daar werd die bank niet echt veel vuiler of schoner van. Morgen rijden we als alles volgens plan verloopt maar 25 km. Dat zijn de betere afstanden. De cameraval weer achterop de camper vast gemaakt, filmt wat er tussen ons en de kreek langskomt. En een klein voordeel zo kan ik hem moeilijk vergeten mee te nemen.

Gerda van der Gaag

Weer een mooi verhaal Gerrit .Groetjes ook aan Wilma en fijne dagen nog.??

Gerrit

Waarschijnlijk een verschrijving...winter en zomertaling ken ik wel maar kaneeltalingen ??? Ja kaneelstokken wel maar die zullen niet naast pelikanen zitten.