wilmagerrit-naar-yogibear.reismee.nl

Little Mill campground

Zoals verwacht een wat onrustige nacht. Rond 3 uur weer klaar wakker. Hopen slapen we de volgende nacht wat langer. Bij het ontbijt zelf grote wafels gebakken, was wel weer een dingetje want er stonden er twee naast elkaar, ik had er beslag met blueberries in gedaan en het wafelijzer gesloten en mijn buurman deed hetzelfde. Alleen met dat verschil dat bij zijn ijzer een klok begon terug te tellen vanaf 2:30 minuten en mijn klokje op 2:30 bleef staan. Op de bonnefooi toch maar eens gecheckt of de crematie al was aangevangen, maar gelukkig was de wafel net mooi goudbruin, hem met siroop beschonken. Ik vrees dat ik toch weer wat verder van mijn geboortegewicht ben geraakt. Bij de receptie de camperverhuurder laten bellen en wij mochten hem rond de middag ophalen. Met de taxi erheen was een vlot ritje waren er met een minuut of 15. De nering van de camperverhuurder boezemde niet echt vertrouwen in. De administratie van de afgelopen 40 jaar leek op een hoop in de hoek te liggen samen met de overige zaken die niet ergens aan vastzaten. Maar verder wel een vriendelijke vent die op mijn DNA na alles wilde weten. Hierna een filmpje over de werking van de camper moeten bekijken en toen gingen wij met grote vrezen naar buiten want wat zou het worden. Op het internet had ik gelezen dat El Monte niet de meest moderne vloot had. Dit kwam helemaal goed, achter een grote camper verscholen stond ons nagenoeg nagelnieuwe busje met amper 6000 mijl op de teller op ons te wachten. Volledig schadevrij, eigenlijk wel weer jammer een paar kleine putjes in de voorruit staan altijd wel goed op het formulier. Ook de inventaris stond nog in dozen, was ook allemaal nieuw. Bij het uitpakken later op de camping bleek dat nieuwe borden ook kunnen breken. Onderweg naar de eerste camping bij de Walmarkt een lading proviand ingeslagen. Een kar vol boodschappen en een doosje Budweiser. Wijn hebben we niet gezien in deze winkel. Bij het afrekenen werden we geholpen door een man die op het oog ruim meer dan 200 kg woog, De groente wordt hier bij de kassa afgewogen, maar deze man had zo'n enorme buik dat ik er toch stiekem wel oplette dat mij niet een paar kilo buikspek werd verkocht zonder af te leveren. De man kreeg het ook steeds benauwder van de hoeveelheid boodschappen die wij op zijn band hadden geplaatst. Hij merkte opdat deze hoeveelheid niet in zijn keuken paste. Ik keek hem eens aan en heb mijn mond maar gehouden, maar eerlijk gezegd vroeg ik mij af of voedsel zijn keuken Überhaupt wel haalde. Maar hij had ook nog een tip voor ons. Een zak pelpinda's waren volgens hem ' bad diet'. Nog een paar supermarkten afgeweest voor een flesje wijn. Niet te vinden. Ook geen Liqour store gevonden. Op de camping aangekomen nog net een plekje gevonden dat voor het weekend al was gereserveerd. Staan langs een snelstromende kreek op een mooi aangelegd plekje. Op zoek naar de camphost kwam ik met een 86 jarige medekampeerder aan de praat die zeker wist dat ze bij een supermarkt een mijl of 10 terug wijn verkochten. En als we toch die kant opgingen konden we gelijk een flesje aanmaakvloeistof voor de barbecue voor hem meenemen. Afijn wij naar het dorp geweest de hele supermarkt rondgekropen en nagevraagd. Geen wijn te krijgen. Wel aanmaakvloeistof. Buurman was blij, (en vermoedelijk echt leep hij dronk geen alcohol wist hij nog te melden) Bij de Walmarkt hebben we een barbecue aangeschaft mooi modelletje Weber voor nog geen tientje. Was wel een soort Ikea pakket, Ik had nooit verwacht dat een barbecue uit zo'n 40 delen bestond. Na een tijdje sleutelen hem in elkaar gekregen en houtskool erin. Aanmaakvloeistof erover vlammetje erbij (was ook nog een dingetje want we hadden geen lucifers, maar wel vuur in de camper) en toen begon het te regenen. Vuur ging weer uit vlees in de pan, morgen weer een nieuwe kans. Met een blaadje sla en wat puree redden we het wel weer een dag. Bij het maken van de koffie plofte de bus Nescafé open. Beetje koffie eruit, kennelijk zitten we al een beetje hoger

Reacties

Reacties

Martijn

Van je buurman moet je het hebben ;). Succes nog even met de jetlag. Groeten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!