wilmagerrit-naar-yogibear.reismee.nl

Logan canyon

Om half acht op, camera gecheckt. Geen beest langsgekomen wel twee filmpjes geschoten van een bewegende tak of zoiets. Klein rondje gelopen, ontbeten en weer verder gereisd. Eerst zijn we naar Paris gereden om te dumpen. Mooie dump met ernaast een wei waar nog een hertje liep. Nog een schuurtje met wat achterstallig onderhoud. Dat zie veel hier dat afgedankte gebouwen in alle rust tot stof staan weder te keren. Verder zuidwaarts gereden, langs Bear Lake, (te) druk toeristisch gebied, en bij Garden City, weer rechtsaf  over een pukkeltje heen. Nabij het hoogste punt, (ca. 2000 m)  aan de koffie gezeten. Rustig aan doorgehobbeld tussen de bergen door af en toe de auto's achter mij erlangs laten en een paar keer gestopt voor een foto. Rond 12 uur kwamen we al op de camping aan. Weer een mooi plekje ingenomen, geen firepit maar een vuurplaats omgeven met rotsblokken, dat werkt ook prima. Wilma is eerst weer een stukje gaan lezen en ik heb de omgeving wat verkend, kwam al snel op een trail terecht die de berg opging. Hier en daar een houten bord, waarvan 'e'en de rivertrail aangaf. Deze gevolgd, kwam boven de camping langs, maar geen pad naar beneden. Nog een flink stuk doorgelopen tot een volgende camping en daar kon ik wel aan de berg af. Op die camping eerst even aan de kraan gehangen, want ik had natuurlijk weer eens vergeten water mee te nemen. Over een volgend pad, langs dezelfde berg alleen wat lager weer teruggelopen en zo kwam ik toch weer op de camping terecht. Aan het eind van de middag met Wilma dit rondje ook gelopen, was een wandelingetje van een goed uur. Wij zaten net van ons vijf in de klok momentje te genieten toen een jongen langs het water voor ons zijn tentje opzette. Hij kwam toen hij klaar was naar ons toe om zich voor te stellen en te vertellen dat wij geen last van hem zouden hebben. Kort gezegd: een keurig opgevoedde jongen. Hij had archeologie gestudeerd in Engeland, maar was de Noordzee nooit overgestoken. Vanavond de barbecue nu echt voor de laatste keer aangestoken en de laatste twee stukken vlees lekker wel done geroosterd. De kolen in het kampvuurtje gedeponeerd en gelijk wat overbodig papier en karton verbrand. De barbecue met het restant kolen vervolgens geschonken aan Gerd, zo heette die Archeoloog. Hij was er blij mee, wilde er nog grif geld voor geven, dat toch maar afgeslagen. Stel je voor dat hij volgende week bij de Walmarkt komt en ziet dat deze barbecue nieuw in de doos 10 dollar kost. Gerd vroeg of ik al ratelslangen had gezien. Volgens hem stikte het ervan en lagen ze vooral in de vroege ochtend en tegen de avond op de River Trail. Fijn te weten, ik ben ze vandaag in ieder geval niet tegengekomen.

@ Berthe
De schofthoogte van een bizon zal ongeveer 1.60m zijn. Deze zijn 'wild', maar soms. worden ze in een wei gehouden.

Gerrit

Goed dat we weten dat jullie je afval bij een mooie dump hebben gestort. Jammer dat er dan een schuurtje met achterstallig onderhoud bij staat. Dat haalt de mooie dump weer wat naar beneden.
De bbq zomaar weggegeven ....Top.