wilmagerrit-naar-yogibear.reismee.nl

Thayne

Door het geluid van vogeltjes en een voorbijrazende vrachtauto gewekt. Een blauwe lucht zon!! Op de wildcamera alleen een in de verte passerende vrachtauto vastgelegd, kon niet zien of het een veewagen was. Vol goede moed het terrein weer verlaten. De kuilen en plassen zonder problemen weer gepasseerd. Vandaag rijden we naar Thayne, daar is een hele mooie camping in dezelfde prijscategorie. De reis ging aan de westzijde achter Grand Teton langs. De grote tetten waren een groot deel van de dag links, soms voor en heel soms rechts naast ons zichtbaar. We misten dank zij de zangkunsten van mijn neef, die door de camper schalde wel even de afslag naar de 32. Ik had de Tom Tom even niet gehoord. Waarschijnlijk omdat Gorden net uit zijn panty schoot. Een koffiestop gehouden langs de 20 bij Falls River. De rotsen hier bestaan uit basalt. Toen Gordon even stil zag ik op de Tom Tom dat die ons de andere kant op wees. Keren was daar niet zo'n fijne optie en de 33 is ook mooi. Alles bij elkaar een paar mijl omgereden in mooi landbouwgebied in Idaho. De wereld is hier heel groen, grote boerderijen enorme percelen graan en aardappels over de heuvels. Achter Grand Teton langs, eerst in Driggs boodschapjes gedaan. In de winkel hadden ze ook WiFi. De Jackson Hole Daily meegenomen. Hierin stond dat Yellowstone zijn drukste meimaand ooit meemaakte. Dat zou best wel eens kunnen kloppen, met name de Aziaten hebben het park ontdekt. Voor de laatste keer boodschapjes gedaan. Toch maar een stukje vlees voor de barbecue meegenomen. Was een flinke homp voor 8 dollar. Wilma heeft er zes flinke lappen van gesneden. Kunnen we drie dagen mee vooruit. Hoop alleen dat ik geen borstvorming oploop. Geheel hormonenvrij zal het misschien niet zijn, maar die brand ik er wel uit. Voor de zekerheid nog een klein sixpakje uit de walkinfridge meegenomen, zo houden we het Zwitserleven gevoel er tot de laatste dag in. Daarna nog een bergje over richting Alpine. Dat klonk gelukkig hoger dan het was. Veel hoger dan 2000 meter zijn we vandaag niet geweest. Tegen drieën op de Whitetail lane Recreation area gearriveerd. Een mooi plekje op een paar honderd meter van de weg langs de Salt River op een goede 1600 meter hoogte. Er was nog plek, we waren de eerste. De rest van de middag lezend en p(e)uzelend doorgebracht. De barbecue weer ontstoken en 2/6 van de gescoorde homp rund bereid. Volgens Wilma een soort entrecote, ik heb er een foto van gemaakt, zo kan Peter zijn oordeel geven. Het is een stukje Angus rund en het smaakt prima.

@Linda en Gerrit. Zwarte beren zijn er in verschillende kleuren, van lichtbruin tot zwart.
Oftewel black bears are often Brown, cinnamon, and/or blond in color.

@Gerrit Madison was niet besproken, De reserveerbare plaatsen zaten vol maar er zouden wel voldoende first come first served plaatsen zijn. De camping zou pas in het begin van de avond vollopen. En dat bleek nu niet het geval.

Francis

Goed eten heel belangrijk en Peter zal zien of het idd entrecote was

Hanneke Vd A

Mooi,dat Wilma ervaring heeft met het snijden van vlees???

Elly

Hoi, weten jullie zeker dat de foto's in Thayne zijn gemaakt en niet in Driebruggen? Ziet er lekker Hollands uit en op de achtergrond geen bergen maar een onweersfront! Nog veel meer moois gewenst!