wilmagerrit-naar-yogibear.reismee.nl

Redrock Road blm

De dag begon met een flauw zonnetje. We hadden gepland om naar de Madison campground. Aan de westkant van Yellowstone te gaan. Bij het visitorcentrum in Grant Village was ons verzekerd dat daar nog voldoende plaats was. Op de weg erheen kwam ons een koppeltje bizons tegemoet over de weg. Deze bizons waren al even onderweg want ze hadden een staart van een paar kilometer auto's achter zicht hangen.Ze liepen op hun dooie akkertje naar het volgende weitje, dat nog kilometers verderop lag. Ze liepen links en rechts langs de camper maar ze raken hem (gelukkig) niet aan. Wel een mooie gelegenheid om een paar foto's van deze knapen te maken want zo dichtbij kom je meestal niet. Na deze koppel nog twee stieren die solo op weg waren. Wij hadden echt geluk dat ze ons tegemoetkwamen en niet voor ons liepen. Bij een paar geysers gestopt. Blazend stoom pruttelend water, je went er gewoon aan. We reden langs de Gibbon rivier. Een Elk lag langs de oever zijn gras een beetje te herkauwen. Het dier had zo te zien niet-bindend de gaten dat zijn onschuldig gedrag gelijk minstens twee kilometer file tot gevolg had. Maar ook deze keer gelukkig weer van auto's die het park inkwamen. Bij Madison campground stond een bord 'Full' midden op de weg. Dit zegt meestal niet alles dus ons bij de receptie gemeld. Bleek de camping echt vol te zijn. Beetje balen maar ja, dan maar een dag eerder het park weer uit. Bij de westelijke ingang nog een: " We 've been there " foto gemaakt. Stond net een bus Aziaten op de foto te gaan. Dat ging wel even duren. Mijn camera op de daarvoor bedoelde paal geplaatst, de zelfontspanner op 12 seconden en gebarend met Wilma naar het bord gelopen. Ze sprongen allemaal opzij en wij konden samen op de foto.
Vlak na de uitgang kwamen we in West Yellowstone terecht. Een stadje in Western stijl met een Mac Donald die qua stijl wel met zijn tijd is meegegaan. Kopje koffie gedronken en een beetje WiFi gebruikt. Ging allemaal niet zo snel dus nog een ijsje, en daarna maar gestopt. De terugreis naar Salt Lake City is nu aangevangen. Zuidwaarts, de Red Rock Road BLM camping gevonden. Het feit dat hoe goedkoper de camping hoe mooier hij is gaat hiermee helemaal op. De weg naar de camping had wel een kleine uitdaging omdat er een stuk wegdek was weggespoeld. We kwamen er wel overheen en voor de terugweg heb ik alleen betere route gevonden. We staan hier tegen de bosrand op een veld vol bloemetjes. Er zijn geen voorzieningen, maar ja dat hebben we niet nodig want wij hebben alles bij ons. Vanmiddag zon, en soms een paar spetters. De barbecue voor de laatste keer opgestookt. De wildcamera weer opgehangen. Er liggen hier flinke bizonvlaaien in het gras dus wie weet komt er nog wat langs.

Gerrit

Nou zeg..jullie hadden Madison toch geboekt. Snap er niets van.

Gerda.

mooi Verhaal.