wilmagerrit-naar-yogibear.reismee.nl

Yellowstone canyon

Het heeft zowaar niet geregend maar binnen in de camper begon het toch wel wat vochtig te worden. De boel weer eens lekker gelucht, zolang dat nog ging want er dreigden weer nieuwe buien. Bij het visitorcentrum geïnformeerd of er een wandelpad naar de Yellowstone rivier was. dat was er wel maar werd in verband met de verwachte regen sterk afgeraden. We konden naar de zuidkant, Artist Point rijden, daar zouden we het mooiste zicht op de Lower Falls hebben. Je kon daar ook een trail lopen naar Inspiration Point. Werd gevraagd of er beren zaten. De ranger zei van niet maar dat er natuurlijk altijd (eens in de honderd jaar) een verdwaalde beer rond zou kunnen lopen. Dus werd geadviseerd berenspray mee te nemen wanneer je die kant op ging. Dus zo'n bus berenspray gehuurd, instructievideo bekeken met een dummy mogen spelen. Wij zijn nu geheel voorbereid op die ene beer die een keer op de paar miljoen bezoekers eens in de zoveel jaar een keertje lelijk doet. Naar de Lower Falls gereden, troffen het slecht want er was net een volle busladingen met fotograferende Aziaten gelost. Dan kan je een plekje op een uitkijkpunt voorlopig vergeten. Dus zijn wij de wandeling naar Inspiration Point aangevangen. Berenspray mee het volgens de instructievideo roepen: 'Bear I Am here, Bear I Am here' hebben we maar niet gedaan. Beetje babbelen zou voldoende moeten zijn. Deze wandeling van een paar kilometer gaat langs de rand van de canyon en is best wel klimmen en dalen. Op sommige plekken ruik je de zwavelgeur van een geysertje of modderpot die nabij de canyonwanden aanwezig zijn. Halverwege kwamen we nog een bordje tegen van Lily Pad Lake dat slechts op 400 meter afstand zou liggen. Die pikten we op de terugweg dan wel mee. Na een drie kwartier lopen kwamen we op het Inspirtation Point aan. Dit was toch een beetje Disappointment Point want je zag er eigenlijk minder dan op allerlei punten onderweg. Op de terugweg het Lily Pad Lake aangedaan was een stukje dalen en klimmen. Bleek een begroeid meertje waar geen levend wezen in was te bekennen. Op Artist Point een schitterend uitzicht op de Lower Falls, deze is 94 meter en stort zich tussen de geel/groen/rood/bruine wanden van de canyon. Wilma (wederom) voor de Lower Falls vereeuwigd. Op de parkeerplaats eerst (thuis) een bakkie koffie gedronken. Vervolgens zijn we naar Brink of Upper Falls gereden. Het punt waar de Upper Falls 33 meter naar beneden stort. Hier komt het water van de Yellowstone wild door een vernauwing in de rivier aanbulderen en stort zich vervolgens naar beneden. Geen plekje voor een buitensporter, gaat er net even te heftig aan toe. Na deze Brink naar de noordkant gereden, daar de uitkijkpunten op de Lower Falls en Grand View langs gegaan. Nog een visarend op zijn nest gespot. Geen beer gezien vandaag. Alleen een chipnuck, maar dat beestje had zijn oren niet in de nek, krabbelde ook niet aan de grond, zat niet te snuiven en had ook zijn formaat nog eens niet mee. Alles bij elkaar geen enkele aanleiding gehad om berenspray in te zetten. Vanavond de barbecue weer aangestoken, het bleef op een paar spetters na droog. Voor de wildcamera leent deze camping zich niet, we staan rondom ingesloten door andere kampeerders.

Gerda.

Leuke verhalen Gerrit en Wilma.Je moet ze bundelen dan kun je ze later nog eens herbeleven als je oud bent.?

Jenny

Vandaag een beetje bijgelezen, was door onze vakantie nogal achterop geraakt. Mooie verhalen weer, prachtige foto's er tussen, veel dieren, geweldig, jullie genieten er weer van! Veel plezier nog!
Brentje wordt steeds meer een klein Gertje trouwens :-)

Gerrit

Vandaag een beetje bijgelezen. Door mijn vakantie ver achterop geraakt.
Zonde van het geld dat je uitgegeven hebt voor die berenspray.