wilmagerrit-naar-yogibear.reismee.nl

Yellowstone

Het heeft een groot deel van de nacht geregend. Het is gelijk duidelijk waarom Grand Teton een stuk groener is dan de andere parken. In de regen mijn cameraatjes van de boom gehaald. Met dit berenweer geen beer, wederom helemaal niets. Dooie boel 's-nachts op zo'n camping. Na het ontbijt de camper tegen de voordeur van de General Store geparkeerd. Zo hadden we gelijk WiFi in huis om de boel weer even bij te werken. Het werd gelukkig weer droog want Wilma moest er wel even uit toen we achteruit de weg weer op moesten. Vandaag zijn we naar Yellowstone gereden een ritje van 66 km. Onderweg een aantal keren gestopt voor bloemetjes en beestjes. Vooral Grand Teton heeft hele velden met blauwe en gele bloemen. Ook de bossen die zo'n dertig jaar geleden zijn afgebrand zijn weer helemaal groen met veel bloemen en zwarte staken er tussendoor. Bij de continental divide gestopt, om bovenop de berg te staan. Dit is de scheidingslijn waar het water of naar de Stille oceaan dan wel naar de Atlantische oceaan stroomt. Ook daar zo'n mooi bord. Toch even vastgelegd: we 've been there.
Bij het bord aan het begin van Yellowstone NP was het een beetje te druk. Maar daar hadden we al eens een fotootje gemaakt. Bij de ingang instructies over de wilde dieren meegekregen. Na een paar kilometertjes na een mooi in het landschap passende brug bij Moose Falls gestopt. Mooi (Berenvrij) paadje door het bos. Moose Falls is een mooie waterval. Er liggen hier en daar nog hopen sneeuw langs de weg. Wat stops gemaakt bij uitzichtpunten over de Lewis rivier. Ook bij Lewis Falls, een waterval die 9 meter naar beneden stort een fotostop gehouden. In het begin van de middag waren we op de camping Grant Village. Ingecheckt, en weer een verhaal over beren aangehoord. Via een kort paadje door het bos richting visitorcentrum gewandeld. Het heeft hier niet zo lang geleden waarschijnlijk nog even flink gewaaid. Het pad lag bezaaid met omgevallen bomen. Van die exemplaren die je niet op je kop moet krijgen. Op het stuk pad van 100 meter lagen er meer dan 10 van meer dan 25 cm doorsnede. Ze hadden zeker nog geen tijd gehad om er met de kettingzaag langs te lopen. Het was dus wat klimmen onderweg. Bij het visitorcentrum geïnformeerd of er woensdag als nog een plekje op Madison campground in Yellowstone beschikbaar was. En we hadden geluk dat was er. Nog een filmpje gekeken over Yellowstone en het museum doorgesukkeld. Toen weer terug, dezelfde weg dacht ik. Stond er aan het begin van het pad een bord dat er (ooit) een beer gesignaleerd was op dat pad. Hoewel we er net vanaf waren gekomen kreeg ik Willemien met geen tien paarden meer dat pad op. Dus over de grote weg weer terug naar de camping gelopen. Hoefden wel wat minder over bomen te klimmen, dat dan weer wel. Op de camping liepen vanmiddag nog twee Elken met een jong. De camping loopt langzaam vol. Het weerbericht beloofd de komende dagen sneeuw en temperaturen 's-nachts van -4 graden. Ben blij dat we wat extra dekentjes hebben. Sneeuwkettingen hebben we niet dus maar hopen dat er niet te veel valt.