wilmagerrit-naar-yogibear.reismee.nl

Colter Bay

Vanmorgen weer niets voor de camera langs gelopen. We zijn in noordelijke richting vertrokken en nog langs de Gros Ventre rivier troffen we al een aantal stilstaande voertuigen aan. Dit betekent of een ongeval of er is wat te zien. Stond achter wat struiken verscholen een moeder Moose met twee kalven wat te eten. Het beestje bewoog niet zo heel veel. Kreeg hem grotendeels wel op de foto, alleen zijn kop zat achter een struik evenals de twee kalven. Maar er staat alles bij elkaar toch meer op de foto dan in de vriezer zou passen. Nog een stop gemaakt voor wat bizons, maar ik kon mij niet aan de indruk onttrekken dat deze door een boer gehouden werden. Stukje verderop nog een koppeltje Elken, niet voor gestopt, komen we vast nog wel meer tegen. Bij de Snake River overlook een stop gemaakt. De beste plaats om het panorama van de Tetons te kunnen aanschouwen. Het rijtje besneeuwde punten op de foto gezet. Een paar honderd meter voor de camping zag ik net een zwarte beer zijn kop boven de berm uitsteken. Nog even gestopt maar hij was weer terug het bos ingelopen. Bij de Colter Bay campground konden we aansluiten in de rij. Er waren er een stuk of vijf voor ons om een plekje op de camping te bemachtigen. Is niet zo'n punt hier want er zijn ruim 300 plaatsen. Het is weer berekoud in Grand Teton. We zitten hier op slechts 2077 meter hoogte maar voor het eerst deze vakantie weer een lange broek aangedaan. Fijn een trail lopen is niet bespreekbaar, vanwege de beren. Wel naar de General store gelopen waar WIFI beschikbaar is. Daar een tijdje in de kou gezeten. Toen naar het visitorcentrum aan de overkant. Klein stukje film gezien over het park. Naar het meer gelopen. Daar was een vermoedelijk Eskimo kindje aan het pootjebaden. Een plaatje geschoten van het meer en weer richting camper. Het was koud en spetterde soms wat. Vlak bij ons plekje troffen we een echtpaar uit Zeewolde. Deze gepensioneerde akkerbouwer was met zijn vrouw zes weken vanaf Seatle onderweg. Was oorspronkelijk afkomstig uit de zuid-oosthoek onder de stad Groningen maar waren daar 34 jaar geleden uitgekocht voor natuurontwikkeling. Bakkie koffie gedronken en gezellig gebabbeld over windmolens en zonnepanelen. (hij had al 16 jaar een grote windmolen draaien) Weer terug in de camper de kachel eerst aangedaan om weer wat op te warmen. Barbecue weer aan is ook lekker warm, maar wel binnen gegeten.

Hank

Valt Wilma ook stilse als er beren in de buurt zijn ;-)

Linda

Yeah eindelijk een beertje! Wel jammer dat je daarom geen stukje mag lopen (doen ze aan de oostkust niet moeilijk over ;-))